התשובה לטרור; השר מלכיאלי: "נמנה דיינים בשבוע הבא"

איתי גדסי No Comments on התשובה לטרור; השר מלכיאלי: "נמנה דיינים בשבוע הבא"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתגובה לרצח הדיין הרב אלימלך וסרמן הי"ד בפיגוע הקשה בירושלים: נקבעה ישיבה ראשונה של הוועדה למינוי דיינים ליום ראשון הקרוב.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי הודיע במהלך טקס קביעת מזוזה לת"ת בקרית ים: "לאור הרצח הנפשע של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד החלטתי יחד עם חברי הוועדה למינוי דיינים שמונו אמש, לכנס את הוועדה כבר ביום ראשון הקרוב, הוספת דיינים חדשים היא התשובה שלנו לאויבנו. הישיבה תיפתח בדברי הספד וזיכרון לזכרו של הדיין הגדול הי"ד".

מוקדם יותר, ספד מלכיאלי לדיין הי"ד: "הרב וסרמן, מהדיינים הותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים. תנחומי למשפחתו היקרה, שלא ידעו עוד צער".

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר"ד לאו אמר: "יחד עם חברי מועצת הרבנות הראשית וכל בית ישראל קיבלנו הבוקר ביגון את הבשורה הקשה על הירצחו בידי בני עוולה של דיין בית הדין באשדוד הגאון הרב אלימלך וסרמן הי"ד הרב וסרמן מבכירי דייני בית הדין הרבני באשדוד הקדיש את חייו למען באי בית הדין במסירות עצומה. אני שולח תנחומים למשפחתו הנכבדה ויחד עם כל עם ישראל נתפלל לרפואה שלמה לכלל הפצועים בפיגוע הקשה".

נשיא בית הדין הגדול הראשון לציון הרב יצחק יוסף מסר: "הגר״א וסרמן היה תלמיד חכם ומיחידי סגולה וגם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים. בתי הדין הרבניים יחסרו את דמותו רבת ההוד שהשפיעה אך טוב וחסד. ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים, הרנינו גויים עמו כי דם עבדיו ייקום ונקם ישיב לצריו אמן".

בתוך כך, אתמול (רביעי) פרסם שר הדתות מלכיאלי מפרסםאת רשימת חברי הוועדה למינוי דיינים. בוועדה 14 חברים ובהם הראשל"צ הגר"י יוסף, הרה"ר הגר"ד לאו והשרה אורית סטרוק.



0 תגובות